همیشه روز تولدم پر بود از احساس های خاص و خوب ... اما نمی دونم چرا این بار از دیشب منتظر یه اتفاق خاص بودم ... اتفاقی که خودم هم نمیدونم چی باید باشه ...
کلی آدم برات پیام میدن ... زنگ میزنن ... کسانی که مدت هاست ازشون بی خبری ... بچه های فامیل ... اون هایی که خیلی دوسشون داری و برات عزیزند ... استادت که اصلا انتظار نداشتی روز تولدت بهت زنگ بزنند .... اما همه اش لبخندی روی لبت میاره ... و گاهی اشکی توی چشمت ... و بعد تموم میشه و تو هنوز منتظر اون چیزی هستی که خودت هم نمیدونی چیه .... اصلا معلومه تو چت شده ؟!؟!؟
باز گفتن بازرگان با طوطی ، آنچه دید از طوطیان هندوستان (3)
1678 همچنین کشت و دم و دام و جماعآن موالید است حق را مستطاع هر کاری از قبیل کشت و زرع ، دم زدن ، دام نهادن ، و گرد آمدن با یکدیگر ، آثار و اعمالی است که حق قادر به ایجاد آنهاست . اولیا را هست قدرت از الهتیرِ جسته ، باز آرندش ز راه بسته درهای موالید از سببچون پشیمان شد ولی ز آن دست رب ، گفته ناگفته کند از فتح بابتا از آن نه سیخ سوزد ، نه کباب از همه دلها که آن نکته شنیدآن سخن را کرد محو و ناپدیدگرت برهان باید و حجت ، مها !باز خوان : مِنْ آیةٍ أَوْ ننسهاآیت أَنْسَوْکُمْ ذِکْرِی بخوانقدرت نسیان نهادنشان بدان چون به تذکیر و به نسیان قادراندبر همه دلهای خلقان قاهراندچون به نسیان بست او راه نظرکار نتوان کرد ، ور باشد هنر"خلتم سخریهً " اهل السُّمواز نُبی خوانید تا "أنسوکم" اولیای حق قدرتشان تجلی حق است و به همین دلیل از آنها کارهایی ساخته است که با موازین این جهانی و مادی نا ممکن به حساب می آید . افعال و آثار آنها به اسباب این جهانی و ظاهری بستگی ندارد و همه فعل و آفرینش حق است ، ولی پروردگار میتواند به دست پیران و مردان کامل در باطن مریدان تصرف کند و آنچه گفته اند و مرید شنیده است از خاطر او بزداید . فتح باب گشایشی است که حق در کار بنده پدید می آورد و در نتیجه آن ناممکن به ممکن بدل میشود . مولانا در پاسخ به سوال : چرا فتح باب صورت میگیرد و گشایشی به وساطت پیر صورت میگیرد ؟ می فرماید : برای اینکه فاعلیت مطلق حق و تجلی آن در فاعلیت بنده ، هر دو در کار باشد و نه سیخ بسوزد و نه کباب . دو آیه از سوره مومنون و بقره آورده شده است . در هر دو آیه صحبت از آ ن است که قدرت حق چیزی را از خاطره ها میزداید . ای بزرگ ! اگر دلیل و برهان برای از یاد بردن گفته ها و شنیده ها می خواهی به آیات قرآن نگاه کن که خداوند در آن به امکان چنین کاری اشاره کرده است . و اولیا نیز به قدرت حق، قدرت نسیان نهادن دارند . چون اولیای حق قادرند که به یاد آورند و از یاد ببرند پس بر دل های همه غلبه دارند . اگر حق راه بصیرت و اندیشه ی ما را با فراموشی ببندد ، دانش و لیاقت (هنر) ما دیگر به کار نمی آید . شما که اهل تعالی و کمال را مسخره خود پنداشته اید ، این مطلب را تا لفظ "انسوکم " در سوره ی المومنون بخوانید و ببینید که نتیجه ی این کار غفلت از یاد پروردگار است و زیان آن به خودتان باز می گردد . نُبی نام فارسی قرآن است که از ریشه ی "نو وی " گرفته شده یعنی چیزی نو .